Merry Christmas and a Happy Newyear! - Reisverslag uit La Serena, Chili van Hester Thoen - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy Newyear! - Reisverslag uit La Serena, Chili van Hester Thoen - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy Newyear!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

28 December 2014 | Chili, La Serena

Het is een bijzondere tijd geweest, met de kerstdagen zo in het buitenland. We hadden besloten om kerst in La Serena te gaan vieren, omdat we nog wat tijd over hadden voor oud en nieuw. Na er een aantal dagen te hebben doorgebracht op het strand, marktjes en in winkels hadden we besloten om toch naar de Elqui Vallei te gaan.

Een dag voor kerstavond zijn we aangekomen in Vicuña, het grootste dorp in de Elqui Vallei. Die nacht zijn we gaan sterren kijken bij Observatorio Mamalluca. De sterren waren erg bijzonder, zo veel en helder! Op kerstavond hebben we een Duits kerstdiner gehad in het hostel waar we verbleven, Donde Rita. Rita was een oudere vrouw uit Duitsland en het was een heel mooie plek: we hadden een tweepersoons kamer en een tuin vol bloemen en een zwembad. Zo hebben we dus eerste kerstdag aan het zwembad doorgebracht! De dag erna hebben we nog het dorpje Pisco Elqui bekeken en zijn we naar de Pisco brouwerij gegaan. De wijnen die ze daar maken zijn wel erg sterk, 35 en 40%, waardoor ze veel weg hebben van spiritus, niet zo lekker!

Terug in La Serena hebben we een excursie naar Isla Damas gedaan, een eiland met veel dieren: dolfijnen, zeeleeuwen, pinguïns, walvissen en heel veel vogels. Het was erg bijzonder om de dolfijnen door het water te zien springen, dat hadden we nog niet gezien!

Morgen gaan we naar Valparaiso reizen, waar we oud en nieuw gaan vieren met twee vrienden uit Nederland. Daarna gaan we verder naar het noorden.

Ik wil jullie allemaal alvast een heel gelukkig, gezond en spetterend 2015 wensen! Tot snel!

• 29 December 2014 - 13:02

Coco:

Spiritus wijn, klinkt als een ware delicatesse! XD
    Jullie hebben al een hoop kilometers afgelegd zeg...
    Alvast gelukkig nieuwjaar ^^

• 05 Januari 2015 - 16:41

Jacqueline Thoen:

Hallo Hester,
    Dank voor al je leuke foto's en je berichten.
    Toch wel leuk dat wij jou zo vanuit een Hollands kil klimaat kunnen volgen.
    Wij hebben de feestdagen allemaal redelijk goed doorstaan en ik ben echt blij dat het weer allemaal achter de rug is (ik heb ook wat autistische trekjes).
    1e Kerstdag gezellig allemaal in de middag bij OMa Jeanne geweest. Jouw moeder had nog diverse biertjes en hapjes meegenomen, dus er viel weer lekker te smikkelen. ook nog bij je ouders gegeten, was weer TOP!
    Wij zijn 2e kerstdag bij An&Frank geweest en zijn daar ook blijven slapen.
    Wij vertrokken zaterdagochtend bij An&Frank uit Noord Holland met regen en hoe dichter wij bij het Westen kwamen des te meer sneeuw kregen wij. Op zich ook wel weer prachtig hoor (zelfs je vuilnisbak wordt prachtig met zo'n leuke witte muts ) Zondags hebben wij door de sneeuw een mooie wandeling door het Staelduinse Bos gemaakt. Ach die sneeuw is allemaal weer weg en daarvoor in de plaats veel miezer regen (dus sombere dagen).
    Hester, fijn dat wij als fam. weten dat jij zo goed oliebollen kan bakken, daar zit je dus de rest van je leven aan vast (ha ha )
    Heel veel lieve groetjes en blijf genieten !
    Tot slot natuurlijk ook van ons de alleralllerbeste wensen voor 2015 !
    Jacq & Wim