Inka avonturen - Reisverslag uit Máncora, Peru van Hester Thoen - WaarBenJij.nu Inka avonturen - Reisverslag uit Máncora, Peru van Hester Thoen - WaarBenJij.nu

Inka avonturen

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

28 Maart 2015 | Peru, Máncora

Hoi allemaal,
Een berichtje vanuit Peru! In drie weken tijd zijn we het land doorgecrossed. We hebben veel ruïnes, cultuur en mooie steden gezien. Als eerste de drijvende eilanden bij Puno, leuk om te zien, maar erg toeristisch. Onze tour heeft ons wel naar nog een ander eiland gebracht wat erg leuk was. Ze maakten er hoedjes, twee kleuren voor single en een kleur voor getrouwde mensen, al vanaf dat de kinderen 5 jaar zijn. Als het hoedje mooi genoeg was, maakte je wel indruk!

Cusco was een mooie stad, helaas geen mooi weer door het regenseizoen. Met een tour van drie dagen zijn we naar de Machu Picchu gegaan. Wat een bijzondere plek! Je ziet de stad pas liggen als je er al bent. Na Cusco door naar Arequipa. De stad viel helaas een beetje tegen maar de Colca Canyon (een na grootste canyon) was erg mooi. We hebben een aantal condors gezien en zijn naar de hot springs geweest.

Verder hebben we de Nascalijnen gezien vanuit een uitzichtpunt, Lima bekeken, geslapen bij de tante van Esmee in Trujillo en uiteindelijk lekker luieren op het strand in Mancora. Ook nog gesurft, maar de zon was zo sterk en mijn zonnebrandcrème niet dus helaas maar 1 dag.

De tijd vliegt opeens, het lijkt alsof we al aan het aftellen zijn zo in ons laatste land van de reis (inmiddels zijn we in Ecuador aanbeland). Gelukkig hebben we nog een paar bijzondere plekken te gaan, de galapagos en de amazone! Stiekem hebben we ook het vliegticket omgezet naar 13 mei, drie weken later dan gepland, maar nog op tijd voor mijn verjaardag!

Tot snel weer!

• 31 Maart 2015 - 08:39

Coco:

Haha, wat grappig van die hoedjes! Doet me denken aan pauwen die hun gekleurde veren laten zien om indruk te maken ;)
    Hoe waren de hot springs? Lijkt me heel erg bijzonder om eens te bezoeken ^^
    Ben heel benieuwd naar de foto's, maar dat komt wel als je thuis bent.
    Groetjes! :)