Naar het zonnige noorden - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Hester Thoen - WaarBenJij.nu Naar het zonnige noorden - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Hester Thoen - WaarBenJij.nu

Naar het zonnige noorden

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

11 December 2014 | Chili, Santiago de Chile

Hoi allemaal,
Dat is lang geleden dat ik heb geschreven! Inmiddels ben ik een stuk noordelijker, én in een ander land aanbeland, namelijk in Santiago, Chili.

Nadat we vanuit Ushuaia vertrokken zijn, zijn we naar El Calafate gegaan, waar we de beroemde Perito Moreno gletsjer hebben bekeken. We zijn er met een busje heen gegaan en hebben een boottocht van een uur vlak voor de gletsjer gedaan. Heel indrukwekkend hoe zulke grote stukken ijs naar beneden vallen met een luid gekraak.

Na El Calafate zijn we maar een klein stukje noordelijker gegaan, naar El Chalten. Een groot natuurgebied, waar we veel gewandeld hebben. Hier hebben we onder andere de Fitz Roy gezien. Het waren lange wandelingen, maar zeker de moeite waard. De natuur is zo bijzonder, de heldere blauwe meren en hoge bergen met sneeuw, bijzondere dieren..

In Bariloche hebben we nog meer helder blauwe meren gezien. We hebben een auto gehuurd en hebben in een dag 450 km afgelegd en alle 7 meren gezien. Erg mooi! We hebben hier ook de beroemde chocolade gegeten, nadat we ongeveer al alle stukjes al mochten proeven van de verkoper, toch ook nog wat gekocht.

Na Bariloche zijn we de grens overgestoken naar Chili. Was een spontane actie, we hoorden dat het erg mooi was. We zijn naar Pucon geweest, daar heb ik de vulkaan Villarica beklommen. Het was een tocht van vijf uur door de sneeuw, een van mijn hoogtepunten van de reis. Het uitzicht was geweldig! Terug naar beneden ging een stuk makkelijker, sleeën door de sneeuw op een stuk plastic :) Bij het zonnige noorden hoort natuurlijk ook een beetje meer zonnebrandcreme, dat heb ik geweten. Ik heb mijn neus zo hard verbrand dat de blaren er op zitten! Denk dat ik dat niet nog een keer vergeet..

Inmiddels zijn we sinds vandaag in Santiago aangekomen. We slapen in een leuk hostel. Morgen gaan we een rondleiding doen door de stad, ben benieuwd!

Tot de volgende keer!
Liefs, Hester

  • 11 December 2014 - 17:14

    Bianca:

    Ha Hester,

    Klinkt allemaal prachtig! Dit herinner je je hele leven. Wat ik ook zo leuk vind om te merken is dat je nu uiteindelijk net zo van wandelen en de natuur geniet als je ouders. Dat had je vroeger zeker nooit verwacht? We wensen je nog heel veel mooie belevenissen toe en we denken aan je met de feestdagen, want dat is misschien best een beetje 'kaal', zo zonder je familie. Genietse en tot schrijfs!

    Groeten,
    Bianca (ook namens jobalu)

  • 12 December 2014 - 10:51

    Anita Boudri:

    Hoi Hester,

    Leuk weer om te lezen en je te volgen!
    Geniet met volle teugen (zie ik.)
    Ik wens je een fijne kerst daar, zal wel heel anders zijn dan thuis!
    Veel plezier!

    Groetjes Anita.

  • 12 December 2014 - 19:51

    Jacqueline Thoen:

    Hallo Hester,
    Wat maak jij toch veel mee en wat zie jij veel van bepaalde werelddelen !
    Ik blijf zeggen, geniet 100% !!!
    Bij ons in Nederland gaat alles zo zijn gangetje, de kerstboom is gezet en de kerstkaarten moeten helaas nog geschreven en uiteraard verzonden worden. Ieder jaar zeg ik tegen Wim dit is het laatste jaar dat ik aan al die onzin meedoet, maar ik trap er ieder jaar weer in !
    Het zal voor jou inderdaad een bijzondere kerst worden, maar ik denk dat je zo van lieverlee best wel wat andere mensen om je heen hebt verzameld.
    Beste Hester, ik wens je nog veel mooie ervaringen toe en wens je voor 2015 heel veel goeds toe !
    Heel veel liefs,
    Jacqueline een Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 09 Okt. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6231

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 22 April 2014

Backpacken in Zuid-Amerika

Landen bezocht: