Mexico con carne - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Hester Thoen - WaarBenJij.nu Mexico con carne - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Hester Thoen - WaarBenJij.nu

Mexico con carne

Blijf op de hoogte en volg Hester

14 Januari 2015 | Argentinië, Mendoza

Dit verhaal heb ik al een tijdje geleden geschreven, maar door gebrek aan internet nog niet kunnen plaatsen. Dus een beetje achteraf, maar alsnog een Happy Newyear! Op naar een mooi en bijzonder 2015!

Na La Serena zijn we naar Valparaiso gegaan, de beste plek in heel Zuid Amerika om oud en nieuw te vieren. Een aantal dagen van tevoren kwamen we aan in wat het slechtste hostel van de stad zou zijn. Andere hostels waren erg duur , maar we hielden ons hart vast door de slechte recensies. Uiteindelijk viel het allemaal erg mee. Hier zijn we Michelle en Michiel tegen gekomen, twee vrienden uit Nederland. Erg leuk om oud en nieuw met vrienden te vieren. Verder was er in Valparaiso niet veel te doen, maar het oud en nieuw feest was geweldig!

Oudjaarsdag hebben we zelf oliebollen gemaakt, voor het kleine Nederlandse tintje zo ver weg. Nog nooit eerder gedaan maar met een recept van internet toch een smakelijk resultaat! In het hostel waren inmiddels heel veel mensen aangekomen en met zijn allen zijn we naar een heuvel gegaan om vuurwerk te kijken. Na het vuurwerk was er op een plein een groot podium met muziek. De chilenen die we tegen kwamen waren helemaal gek, springen en roepen en foto's met ons maken, geweldig! Mensen zijn hier zo enthousiast!

Op nieuwjaarsdag hebben we een nieuwjaarsduik gedaan, ja wij durfden wel met 35 graden hier :) In de avond wilden we chileens koken en hadden we bedacht dat we chili con carne gingen maken. Wij naar de supermarkt met een boodschappenlijstje en maar zoeken, niks gevonden. Uiteindelijk opgezocht op internet, komt chili con carne helemaal niet uit chili, domper!

Toen ik dit schreef waren we inmiddels in Mendoza, Argentinië aangekomen en daarna ging de reis verder naar het noorden. Wel een stukje lichter zonder pinpas helaas.
Tot snel! Chiau

• 15 Januari 2015 - 10:16

Jacqueline Thoenw:

hallo Hester,
    Dank voor je reisverslag.
    Maar wat jammer dat jenpinpas gestolen is?
    Ik hoop dat het niet te veel financiële konsekwenties geeft!
    Ben je al nieuwsgierig om je ouders weer eens te ontmoeten, zij hebben beslist zin in de reis.
    Je vader tobt nog steeds een beetje met zijn knie, ach ja de ouderdom komt met gebreken
    Ik hoef dan alleen maar naar mij zelf als voorbeeld te nemen (ha ha)
    Vandaag (do. 15 jan.) stormachtig weer met af en toe een fikse bui.
    Vanmiddag nieuwjaarsreceptie op het Westerhonk ( wel wat laat !!)
    Hester, het ga je goed en vergeet vooral niet goed te genieten.
    Groet,
    Jacqueline & Wim