Naar het einde van de wereld - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Hester Thoen - WaarBenJij.nu Naar het einde van de wereld - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Hester Thoen - WaarBenJij.nu

Naar het einde van de wereld

Door: Hester Thoen

Blijf op de hoogte en volg Hester

20 November 2014 | Argentinië, El Calafate

Lieve allemaal,
We zijn inmiddels half Argentinie doorgecrossed. Vorige week woensdag zijn we uit Puerto Madryn vertrokken naar Ushuaia, de laagst gelegen grote stad ter wereld. Over deze busreis hebben we ongeveer 34 uur gedaan, waardoor we echt het gevoel hadden aan het einde van de wereld te zijn. De stad zelf was niet heel bijzonder, de natuur wel. We hebben een dag gewandeld in Tierra del Fuego (Vuurland) langs het Beagle kanaal. Een heel mooi natuurgebied met veel groen en rivieren. We hebben er zelfs een bever gezien die een tak meenam voor zijn dam, erg leuk!

Nu zijn we in El Calafate en blijven hier nog een dag voordat we naar El Chalten gaan. Vandaag zijn we naar Perito Moreno gegaan, de grootste gletsjer ter wereld. En hij was groot! We hebben er een boottocht gedaan waarbij we dicht bij de gletsjer konden komen en ook het uitzicht vanaf de balkonnen was erg mooi. Je kon het ijs horen kraken en af en toe viel er een groot stuk in het water.

De reis naar het noorden is nu begonnen, hopelijk wordt het steeds iets warmer, zodat onze zomerkleding weer snel uit de tas kan.
Chau!

• 20 November 2014 - 08:59

Coco:

Super gaaf al die dieren die je daar ziet!
    Die zie je hier alleen in de dierentuin ;)
    Echt grappig ook dat je het ene moment in dikke winterkleren loopt en het volgende moment in je zomerjurkje! Hahaha ^^
    Veel succes gewenst met de reis naar het noorden!

• 20 November 2014 - 11:10

Jacqueline Thoen:

hoi Hester,
    Wat leg jij veel km's af zeg! Ik hoop dat die bussen waar jij zoveel afstanden mee aflegt een beetje comfortabel zijn? Wij verkeren hier in Nederland in Sinterklaas sferen, ondanks de heftige discussies omtrent zwarte en/of witte pieten, blijft het altijd toch een heerlijk kinderfeest.
    Trouwens hartelijk gefeliciteerd met de veraardag van je vader, wordt a.s. Zondag gevierd, je snapt wel dat Martijn zich daar al verheugd.
    Maandag mogen wij met Anneke mee naar de verloskundige om Het hartje te horen en de echo te zien van hun kleine meisje; de zwangerschap is nu bijna 4 mnd, laten wij hopen dat verder alles goed gaat?
    Met Oma wordt het steeds woeliger, dinsdag had zij een CV monteur over de vloer, ik vroeg aan haar of Ij soms een storing had, want zij had zelf gebeld, echter geen antwoord.
    Achteraf blijkt dat zij de thermostaat van de CV niet meer snapt; hoorde van de buurman dat i.p.v draaien zij er op had stam drukken en ja dan slaat de verwarming echt niet aan!
    Hester geniet zoveel mogelijk en op naar warmere oorden!
    Liefs,
    Jacqueline en Wim

• 20 November 2014 - 11:10

Jacqueline Thoen:

hoi Hester,
    Hester geniet zoveel mogelijk en op naar warmere oorden!
    Liefs,
    Jacqueline en Wim